Årslista

Årets serie: Boardwalk Empire
De löjligt höga förväntningarna som ställdes på säsong ett införlivades istället med råge i säsong två. Årets tv-upplevelse.
Årets näst bästa serie: Homeland
Årets nagelbitare. Nådde oväntade höjder mycket tack vara magiskt skådespeleri.
Årets tredje bästa serie: Pretty Little Liars
Åhh, vad jag ääälsar PLL! Serien som gjorde min sommar. Snälla snälla kom tillbaka snart, oki?!
Årets serie som inte kom i år: Greek
Det borde göras fler collegeserier, helt klart.
Årets skådespelerska: Claire Danes i Homeland
Kanske den bästa rollprestation jag någonsin sett. Magnifikt.
Årets skådespelare: Steve Buscemi i Boardwalk Empire
Buscemi i sin paradroll. Alltid lika inkännande, trovärdig och engagerande.
Årets svenska serie: Danne & Bleckan
Årets favoritkaraktär(er) manliga: Nelson i Boardwalk Empire, Dale i Greek, Chucky White i Boardwalk Empire, Tyrion Lannister i Game of Thrones
Årets favoritkaraktär(er) kvinnliga: Carrie i Homeland, Daenerys Targaryen i Game of Thrones, tjejorna i Pretty Little Liars
Årets kärlekspar. Hannah och Caleb i Pretty Little Liars
Hanna är prom queen:en som brukade hänga på fat camp, Caleb är snygg och farlig.
Årets besvikelse: Grey’s Anatomy
Jag har varit greyyans lojalaste fan, serien var en gång min bästaste bästis och jag hade kunnat försvara den till dödagar (den ultimaa hyllningen till vänskapen ju!). Men alltså, den är ju otittbar nuförtiden! Sån satans smörja, serien borde lagt ner med hedern i behåll för länge lääänge sen (d.v.s.  i samma ögonblick som Izzie försvann).
Årets fy skäms!: att jag inte sett ett endaste avsnitt av Downtown Abbey
Att jag har missat den här serien känns lite som att pissa på sin själsfrände.
Årets överraskning: Game of Thrones
2011 var året då jag började gilla fantasy.
Årets gulligaste: när G.W fnissar i Veckans brott!
Ahmen kolla, KOLLA!!!
There are no comments on this post.

Kommentera

