Tummen upp för New Girl

Det hade varit så enkelt att tycka att New Girl är en skitserie. MPDG är i grund och botten ett ruttet fenomen och New Girl, med fenomenets poster girl Zooey Deschanel i huvudrollen , är svårt att inte betrakta som en orgie i hela grejen. Det hade varit synnerligen enkelt att raljera över saker som att när Deschanel tar av sig glasögonen (för glasögon är ju som bektant= ful tjej…) vips blir en babe i grabbarnas ögon.

Men! Jag pallar inte – jag pallar inte att kritisera, jag pallar inte att raljera, jag pallar inte att döma ut serien som smörja. I grund och botten är jag ju en riktig jäkla sucker för vintage-inspirerade klänningar, perfekt hår, fuldans och lipande till Dirty Dancing. Och jag fullkomligt älskar New Girl! Serien har, efter de två första avsnitten sedda, hittills inte levererat några oneliners att räkna med men serien är istället synnerligen hjärtevärmande.  Älskar att de har en douch jar, älskar egentligen alla karktärer men allra mest älskar jag såklart Coach. Må klippen då han skäller ut kunder på gymmet bli ett stående inslag… Och slutet på första avsnittet när de sjöng “Time of my life” på restaurangen?! Ååååhhhhhh!

Värt att notera är även att  theme songen gör en efterlängtad come back. Vi som tillhör Ally McBeal generationen och därför tillbringat halva vår adolescent i jakt på det perfekta themet jublar.

Den enda jag ställer mig frågande till är om Jess “knasighet” håller i längden. Efter två avsnitt funkar det men kommer det stå en upp i halsen efter fem?

There are no comments on this post.

Kommentera

